Wednesday, July 6, 2011

randomness + pergi + uzlah +kampong + etc2.

salam wbt.

ini post terakhir sebelum aku pergi. pergi mana? huh? teka2?? haha *evil* aku bakal pergi menyendiri. pergi mencari nilai erti kehidupan ini. pergi mencari erti perjuangan. pergi mencari siapa kah diri ini? pergi .........

ini bukan diari ye adik, kakak, abang,uncle, auntie, mak cik, pak cik,... ini persoalan buat renungan kita semua. *random question* andai fend dalam novel contengan jalanan mampu mengeluarkan soalan luar silibus, aku pon boleh jugak pe. hehe.

1. siapa kamu? siapa aku? siapa dia?
2. apa tujuan hidup kamu? apa tujuan hidup aku? apa tujuan hidup dia?
3. kenapa kamu pilih perjuangan ini? jalan ini?
4. apa itu perjuangan?
5. kenapa kamu begitu? kenapa aku berperangai begitu?
6. ke mana harus aku tuju?
7. bila aku akan pergi buat selama-lamanya?
8. siapa Dia? siapa dia?
9. apakah pengakhiran hidup aku?
10. kenapa perlu pergi BERSIH?nak pergi ke?  *ok. ini memang random tahap karma*

11.city hunter dan malaysia. ada kaitan kah? *getting more random*
12. before marriage relationship. apakah maksud itu sebenarnya?
13. gossip = ngumpat? betul ke? apa definisi gossip? apa definisi ngumpat?
14. negara bakal dijajah? adakah akan terjadi?
15. benarkah mentaliti orang Malaysia harus diubah demi masa hadapan negara yang cerah?
16. untuk apa aku belajar?
17. siapakah tuhan kamu?
18. apa itu tarbiyyah?
19. mahu makan apa dan untuk apa aku makan? makan untuk hidup atau hidup untuk makan?
20. bila nak kahwin?*gatal* perlu kahwin dengan orang yang sama jemaah ke? jemaah? apa itu?

cukup setakat ini. mampu atau tidak untuk menjawab soalan ini? fikir-fikirkan dan selamat beramal. ^_^

p.s nanti kita buat skema jawapan sama-sama ye.

3 comments:

farah shazana said...

i am kim na na. HAHAHA.
jangan isolate diri lama2 cik khadijah yek.

Anonymous said...

why city hunter?? hehehe...

-mia1421

humaira said...

@ farah shazana,
i sokong u jadi kim na na, nanti aman malaysia nanti. hahaha. i tak isolate lama kay.

@mia,
city hunter bg huge impact to youth nowdays, dah cam jadi kegilaan ramai orang, plus, ade lee min ho. lagik la. but again, if we put malaysia as the setting instead of korea. possible tak? dats the main question.

FREE PALESTINE