Sunday, June 13, 2010

the hardest battle



the hardest battle is when you are against yourself. a versus through and through.


tidak semua yang kita suka baik untuk kita. dan tidak semua yang kita tak suka tidak baik untuk kita. sesungguhnya hanya Dia yang Maha Mengetahui.

kesenangan hidup duniawi boleh jadi tidak baik untuk diri ini.

your life, your choice




4 comments:

Amin Rukaini Mustafa said...

nice movie! pengajaran yang baik. ^_^
Moga-moga kita terdiri dari kalangan orang yg membuat pilihan hidup yang betul .

humaira said...

@amin rox

insyaAllah. semoga semua pilihan yang kter pilih betul. hidup ini penuh dengan pilihan. baik atau buruk. syurga atau neraka. solat atau tak. etc.

p.s. pilih uni pun satu pilihan jugak. =3

Lynalysa said...

thx dj! :)
nak share jugak boleh?

Tiada suatu bencanapun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Lauhmahfuz) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah.
(Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berduka cita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri,
[al-hadid, 59:22-23]

again thx 4 the reminder..yg kita kena selalu igt ialah kita berusaha je sebaik mungkin n terima je apa Allah kasi kita kan dj? :)

humaira said...

@lynaLysa

thanx for sharing dear!!
tul2. kiter pilih yg terbaek. n terime ape yg diberi.only He knows what is the best for us.

dalam sesetengah pilihan yang kte kner wut, ader yg dah terang-terangan. contohnye. solat. your life, u choose u want to pray or not. nobody force. kesannyer, diri sendiri yg tanggung.

FREE PALESTINE